byro Muu

Rong vs tramm

Mullu detsembris lõpetati reisirongiliiklus Lelle ja Pärnu vahel raudtee kehva seisukorra tõttu. Nüüd siis on seis selline, et teel liiguvad rasked kaubarongid, kahevagunilist Partsi porgandit tee ei kannatanud.

Seagripi juhtum

Aastaid tagasi plaanisin osaleda Mehhikos ühel teaduskonverentsil. Kuna Eesti jaoks on oluline, et doktorandid ja noored teadlased osaleksid rahvusvahelistel teadusüritustel, siis on selle jaoks loodud erinevaid rahastusi sõitude toetuseks. Kuna Mehhiko asub seitsme maa ja mere taga ja sõit sinna kallis, siis taotlesin ühest selliste sõitude rahastamise jaoks loodud fondist natuke abi. Kõik sujus kenasti, kuni paar kuud enne konverentsi lahvatas Mehhikos seagripi puhang. Konverentsi korraldajad teatasid üsna kiiresti, et konverents lükatakse edasi. Minul aga olid piletid ostetud, osavõtutasud makstud ja hotell broneeritud. Kindlustuse seisukohast polnud aga mingeid takistusi Mehhikosse sõiduks. Varustasin ennast kahest kindlustusseltsist toetuskirjadega, mis kinnitasid, et sellise juhtumi vastu ma ennast kindlustada poleks saanud ja et tegu on äririskiga, mille suhtes saaks ennast kindlustada vaid rahastaja. Pöördusin siis kogu selle teadmisega rahastava agentuuri poole, et mis me nüüd siis teeme. Üpris kiiresti tuli vastus – kuna sõit jääb ära, siis tuleb raha tagasi maksta: “kuna vastasel korral peavad nad need kulud enda eelarvest katma ja sellega pole nad arvestanud”. Kirjutasin neile siis vastuseks, et kahjuks ma ei saa kuidagi ise neid kulusid katta: “Kuna sellisel juhul peaksin need kulud katma oma pere eelarvest ja sellega pole me arvestanud”. Pärast mõningast vaidlust siiski nõustus rahastav agentuur kulud enda kanda võtma.

Riigisektori töötunnid

Riigisektoris maksumaksja makstud tundide arv küünib 120 miljoni tunnini aastas. Kui liita KOV kaudu ametipalka saajate tunnid riigipalgalistele siis üle 200 miljoni makstud tunni. Ettevõtlussektoris, ehk kõige selle mida tarbime ja sööme, tarbeks on 700 miljoni ringis makstud töötunde.